Ders:Fen ve Teknoloji
Sınıf:6.Sınıf
Konu:periyodik tablo
Yaş:11-12
Sınıf mevcudu: 30 kişi(17
kız-13 erkek)
Problem:6.sınıf öğrencilerine periyodik cetveli kavratabilme
Hedef: Hedef
kitleyi analiz ettikten sonra, dersin hedeflerini belirleyebiliriz.Bu bağlamda
"öğrenci bu dersten sonra ne öğrenmiş olacak?" sorusu bize madde yapısı ve
özelliklerini tanıma, anlama ve gözlem yapma cevabını verir.
Hedef Davranışlar:
1 Element ve elementlerin sembolleri ile
ilgili olarak öğrenciler;
1)Maddenin
tanımının öğrenilmesi;
2)Model üzerinde, bir elementin bütün atomlarının aynı olduğunu fark eder .
3)Model ve şekilleri kullanarak farklı elementlerin atomlarının farklı olduğunu
sezer.
4) Periyodik
sistemdeki ilk 20 elementi ve günlük hayatta karşılaştığı yaygın element isimlerini
listeler.
5)Elementleri sembollerle göstermenin bilimsel iletişimi kolaylaştırdığını farkedebilme
6)İlk 20
elementin ve yaygın elementlerin sembolleri verildiğinde isimlerini, isimleri
verildiğinde sembollerini belirtir.
7)Elementleri metal, ametal ve soygaz
olarak sınıflandırabilme
8)Metallerin
özelliklerini söyleyebilme
9)Ametallerin
özelliklerini söyleyebilme
10)Soygazların özelliklerini
söyleyebilme